Az oldalról

A blog két magyar "videós" munkásságát követi. Főleg PC-s játékokkal, filmekkel, zenével foglalkozunk. Kritikák, bemutatók, végigjátszások, véleménykifejtések minden mennyiségben.

Címkék

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Rovatok

(Vér)szívás

2012.04.16. 22:40 | thejoliejooker | Szólj hozzá!

Mára már eléggé elterjedtek a vámpíros sztorik, filmek, játékok, könyvek stb stb. Elég sokan vitatkoznak arról, hogy melyik érdemli ki a legjobban a vámpír címet. Itt van a Penge, Darren Shan, Alkonyat, Underworld stb stb. Ezeket mind mind egymás ellen állítja fel mindenki, ki ki  a kedvencét védi.

A fent említettek közül egyik sem hű 100%-osan az igazi vámpírsághoz, gondolok itt Drakula grófra, de személy szerint, én mindegyiket kedvelem.

Penge, első igazi vámpíros film, amit láttam, egyik örök kedvencem marad ez nem vitás, jó történet, az akciójelenetek kiválóak ja meg persze Wesley Snipes. Micsoda iróniája volt a rendezőnek betenni egy feketét vámpírfőszereplőnek :) De ezektől függetlenül tényleg csak az akcióra hajt, különösebb szerepe nincs a napfóbiás történetnek.

Darren Shan, abszolút kedvenc történetem, egy 12 részes könyvsorozat, ami szerintem tökéletesen írja le az egész Vámprvilágot. Utánozhatatlan, élménydús, sajnos filmvásznon csak az első részt lehetett látni (A rémségek cirkusza) de azt nem nevezném "adaptációnak" mert körülbelül annyira volt hű az egészhez mint a Max Payne a Max Paynehez. De visszakanyarodva, nincs még egy olyan sztori ami ilyen jól elmagyarázna mindent. Kötelező olvasmány a műfajkedvelőknek! :)

Alkonyat, nehéz téma, 2007 óta felkapott dolog, a zöldfülű a 4 történet között. Mit is mondhatnék, a könyv tetszett, nem volt egy nagy szám, de élveztem, leszámítva az irdatlan mennyiségű nyálat ami kijött belőle, de akkor a filmet nem említeném. Rohadt idegesítő, lassú vontatott jelenetek, unalmas párbeszédekkel. A film része szerintem inkább a jobb irányba halad, kicsit izgalmasabb, kevesebb nyál, de a történet romlik. Könyvben fogalmam sincs, csak az első kettőt olvastam, ott is jobb volt egy fokkal az irány, de ahogy elnéztem filmben a legutóbbi részt, lehet, hogy kihagynám. Összegezve nem tekintem igazi vámpíros történetnek mert a vámpír dolog csak azért kellett, hogy legyen egy olyan emberfeletti lény akibe beleszerethet egy halandó, és valljuk be, ennél jobb lény nincsen.

Underworld, Kate Beckinsale:) De komolyra fordítva a szót, filmileg ez a kedvencem, nem csak azért mert a magyarok nagy szerepet játszottak (anak) benne, hanem azért is mert utánozhatatlan. Legjobb párosítás összehozni az éjszaka legvadabb teremtményeit egy kis esti szórakozásra.. Van történet, visszatérések, jó szereplők, jelenetek. A legutóbbi be kell, hogy valljam nem tetszett annyira mint az előzőek, de még ezt se mondanám rossznak, mert ebben is megvolt(Kate Beckinsale!!!) az ami kell egy igazi akciófilmhez.

Összegezve, ha választanom kéne, nem tudnék. Az Alkonyatot + Pengét kizárnám, a másik kettőt meg ugyanúgy (nagyon) szeretem, azonban összehasonlítani nem tudom. Nem is lehetne, hiszen az egyik könyv, a másik film(Kate Beckinsale!!!).

De biztos ami biztos. Én kicsit elítélem azokat akik összehasonlítják ezeket, mert teljesen lehetetlen, 4 különböző történetről van szó, amik csak annyiban függenek össze, hogy "vérszívás" . Ha meg valamelyiket kipécéznék, hogy jaj ez nem is igazi vámpíros film, akkor gratulálok, mert ha így nézzük, melyik hajaz itt az "igazira" Drakulára? Sajnálom de az Alkonyat, szóval itt abba is hagyhatnánk ezt a vitát :)

De ezektől függetlenül, én nagy híve vagyok ennek a műfajnak és mindig örülök, ha egy újat látok :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://omajooke.blog.hu/api/trackback/id/tr734455747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása